Buat Pilihan Terbaik. Merana atau Bahagia?

Perkongsian ini telah dibaca: 837 kali
59

Nama: Fadlee

Jantina: Lelaki

Saya keliru. Siapkah harus saya pilih. Gadis A orangnya baik dan sentiasa buat saya ceria dan senang berbual. Gadis B pulak orangnya baik jugak tetapi saya malu nak bertegur sapa. Saya sedih apabila dia sedih. Dia satu kelas pula. Saya xnk kehilangan gadis A kerna dia sentiasa ada dan setia walaupun dia tau bnyk rumour mengatkan sye ni kaki pompuan. Saya x prnh ingt tentang gadis B tetapi apabila moment update tntg dia sedih, jadi saya turut sedih. Hati saya tersentuh apabila saya terdengar tentang dia. Siapakah harus pilih dan apakah harus sya lakukan?

Soal membuat pilihan pilihan ni memang susah. Pilih A salah, pilih B pun mungkin salah. There is no definite answer.

Tak elok pulak kalau saya cakap pilih A dan tinggalkan B sedangkan saya sendiri tak kenal hati budi keduanya. Jadi untuk memudahkan kerja Fadlee, sebenarnya pilihan terletak di tangan Fadlee sendiri. Fadlee lebih tahu hati budi, perangai dan juga baik buruk gadis A dan B.

Pilihan dan kriteria mungkin berbeza tapi kalau teliti betul-betul dan selami lebih dalam hati Fadlee sendiri, tentunya Fadlee sendiri akan tahu yang mana sebetulnya kehendak hati. Hal macam ni bukan main tutup mata pilih, kena ambil masa, tenang dan buat keputusan yang betul-betul muktamad. Bila dah betul-betul pilih jangan tiba-tiba tukar keputusan pulak.

Fadlee sendiri akan sedar yang sebenarnya akan ada beberapa faktor dan jugak ciri-ciri yang menjadikan sesorang itu lebih baik dan lebih sesuai untuk bersama dengan Fadlee berbanding yang lain. Persoalannya sekarang, Fadlee betul-betul kena usaha cari dan teliti apakah faktor atau ciri tu. Ini yang saya maksudkan perlu ambil masa dan buat keputusan. Sedangkan kasut pun dipilih teliti sebelum beli, apatah lagi teman hidup untuk dipakai hingga ke hari tua!

And paling penting sekali, tolonglah jangan pilih 2-2. Jangan sampai ada yang merana dan terseksa disebabkan ketidakmatangan Fadlee sendiri. Ok?

Berapa bintang?
Kongsikan!
Share On Facebook
Share On Twitter
Share On Google Plus
Share On Linkedin
Jul 27, 2016 | Posted by in Keliru | 1 comment

Comments (One Response)

  1. Nurul says:

    Sy Ada masalah dengan bf sy.tapi sy minta untuk dia lepaskan sy dia hanya berdiam.apakah erti dia masih sayangkan sy lg.

     

Add Your Comment

Your email address will not be published.