Pilihan Terletak Di Tangan Perempuan.

Perkongsian ini telah dibaca: 1677 kali
86

Nama: Violita Violet

Jantina: Perempuan

Salam. Saya telah bercinta dengan ex-bf sy dah 4 tahun dan akhirnya kami telah putus. Setelah setahun kami putus saya telah berjumpa dengan orang baru yang sama satu campus dengan saya, permulaan kami cuma sekadar kawan rapat dan tak lama timbul perasaan sayang. Kami mmg serasi bersama, kami sama2 dapat menerima kelebihan dan kekurangan masing2. Dia selalu menggembirakan saya, biarpun kami baru kenal, tp keserasian tu ada. Saya rasa mmg betul2 cinta dengan yang baru ni. Kami sama2 yakin yang hubungan kami boleh sampai ke jinjang pelamin (insyaAllah). Dia seorang yang jujur dan setia, tetapi tak lama lepas tu ex-bf datang balik, dia nak sambung semula dengan saya. Bermacam2 usaha telah dia lakukan untuk menambat hati saya kembali. Selama kami putus tu, sebenarnya kami memang masing2 ada perasaan sayang. Kami masih juga berhubung bertanya kabar tetapi jarang sangat2. Dia masih mengharap dengan saya.

Selepas itu, pada satu malam tu, dia telefon saya dia tanya betul2 sama ada saya sayang betul2 ka dengan yang baru tu, saya jawab “ya”. Dia sedih dan kemudian baru lah betul2 dia ingin move on. Tak lama selepas tu, saya telah menelefon dia kembali ingin bertanya kabar, sebenarnya saya rindu dia. Dia telah berterus-terang dia telah ada kawan lain, perempuan tu telah menemankan dia sewaktu dia kecewa dan telah meluahkan perasaan yang dia cinta dengan ex-bf saya tu. Saya tak tau kenapa saya menangis masa tu. Dia dia pun sedih dan bagitau kat saya yang dia masih sayang saya dan perempuan tu dia belum terlanjur sayang dan cinta lagi. Dia telah suruh saya berfikir baik2 pilihlah antara mereka berdua yang mana satu yang betul2 saya sayang. Kawan saya pun bekata begitu juga dengan saya. Sekarang ni, semua keputusan bergantung di tangan saya. Siapa yang patut saya pilih? Saya tak tau nak pilih siapa? Saya bingung.

Salam.

Pilihan adalah benda yang penting. Tak kiralah dalam percintaan ke pekerjaan ke ape ke, pilihan kita tu jugaklah yang akan tentukan masa depan kita kelak. Dari apa yang saya faham, awak dah pun buat keputusan sendiri pada awalnya. Dan saya juga paham yang awak memang dah ada pengganti dan jugak saya faham yang ex awak dah pun move on.

Well, saya rasa masalah sebenarnya sudah pun selesai. Awak dah move on, ex awak pun dah move on. Cuma masalah sekarang ni ialah awak berdua mungkin ada sikit lagi perasaan terhadap diri masing-masing. Perasaan ni lagi lama dilayan lagi teruk jadinya, jadi tips saya lupakan dan jangan amik kisah langsung tentang perasaan tu. Stop telepom, stop texting, stop contact and if possible remove or unfriend or buang benda yang berkaitan dengannya. Biar apa yang ada tentang ex awak tu hanyalah status kawan. Bila awak mula berubah insyaAllah ex awak pun akan berubah perasaan dan akhirnya boleh jadi seperti sedia kala semula.

Awak dah buat keputusan untuk tinggalkan dia sebelumnya dan pastinya ini bersebab dan ingin saya ingatkan kat sini yang sebab itu masih boleh berulang dan cukuplah kalau awak dah move on dan ada baiknya untuk awak pegang pada kata-kata awak. Cukuplah kasihankan apa yang dah lepas dan mulalah kasihankan lelaki baru yang awak mula kenali tu.

Keep your head up, lupakan kisah lama dan move on. Things can change to be better.

Berapa bintang?
Kongsikan!
Share On Facebook
Share On Twitter
Share On Google Plus
Share On Linkedin
Jan 29, 2015 | Posted by in Percintaan | 0 comments

Add Your Comment

Your email address will not be published.