Patutkah Aku Memilih Doktor Gigi Sebagai Pengganti?

Nama: Maria

Jantina: Perempuan

Assalamualaikum. Saya Maria, saya bercinta dengan seorang lelaki sebaya dengan saya. Dah hampir 6 tahun dan sekarang dalam proses perkahwinan. Dia sangat baik dan jujur menyayangi saya. Saya juga begitu.

Saya ada masalah gigi dan telah pergi ke klinik gigi. Saya mencari doktor perempuan untuk merawat gigi saya. Setelah sampai di klinik ternyata doktor lelaki. Saya tak tahu kenapa pikiran saya dekat doktor tu sahaja. Kali pertama pergi tak rasa apa. Setelah treatment ke 2 semakin ingat pula dekat doktor tu. Adakah perasaan ni nak menguji hubungan saya dan teman lelaki saya sahaja?

Salam. Sekarang ni saya sendiri tak faham mana yang lebih penting. Sama ada doktor gigi yang baru sekali dua berjumpa ataupun pasangan yang tak lama lagi akan berkahwin setelah 6 tahun mengenali hati budi.

Tak perlulah saya menipu dan berdalih lagi sebab ternyata apa yang Maria sedang hadapi sekarang ini merupakan satu ujian. Jadi janganlah mudah terpedaya dan termakan dengan pujukan rayu ataupun keinginan diri yang membara sekarang tu. Itu bukannya cinta, bukannya sayang, tetapi hanyalah ujian. Ingat Maria, ujian.

Melainkan memang Maria sendiri yang nak berpisah dan sedang mencari alasan. Kalau inilah niat sebenar, jadi kami sendiri tak dapat nak tolong. Maria oh maria.

Jul 18, 2019 | Posted by in Jiwa Kacau | 0 comments

Add Your Comment

Your email address will not be published.