Crush Aku Adalah Junior Aku Sendiri. Boleh Ke?

Nama: Cuniey

Jantina: Perempuan

Assalamualaikum. Saya hanya nak pendapat sahaja. Ini adalah kali pertama saya tercrush dengan junior dekat junior tempat saya belajar. Btw sekarang kami berkawan dan ada satu ketika kami pernah keluar bersama dan semenjak itu saya terasa lain macam dengan dia. Selepas kejadian kami keluar bersama perasaan suka dekat dia semakin menjadi jadi. Sampai sekarang saya tak tahu macam mana nak luahkan perasaan ini dekat dia.

Saya rasa blur nak bagi ayat apa permulaan untuk luahkan dekat dia. Ada satu ketika dia demam pastu saya macam rasa saya ni menyerlah sangat caring tentang dia bagi ubat bagai kat dia. Yang bermain dalam pemikiran sekarang patut ke saya luahkan perasaan saya dekat dia atau sebaliknya. Saya nak tips daripada doktor cinta untuk mulakan perbualan untuk menyatakan saya suka dia.

Salam Cuniey.

Percintaan sebenarnya tak complicated. And takda sekalipun kami faham yang cinta ni semestinya dan seharusnya dan sewajibnya terdiri daripada lelaki yang lebih tua daripada perempuan. Cuma apa yang terjadi sekarang ni, ramai yang menggunakan konsep ini untuk justify pilihan pasangan masing-masing dan juga menganggap perempuan yang memilih lelaki yang lebih muda adalah salah. This is wrong. Setiap orang berhak untuk memilih pasangan sendiri. Tua, muda, gelap, cerah, tinggi, rendah, hensem, tak hensem everything is actually a personal preference dan harus diingat pilihan peribadi adalah berbeza bagi setiap orang dan takkan pernah sama 100%.

Pandangan kami, Cuniey dah mula tanam perasaan kasih dan sayang kat crush Cuniey sendiri tu. Junior atau tidak ini bukan masalah. Ramai yang ke jinjang pelamin berlainan umur dimana perempuan lebih tua daripada lelaki dan trust us ini bukannya masalah langsung. Ini lumrah. Take your time and make sure crush Cuniey tu betul-betul bersedia fizikal dan mental untuk terima berita mengenai perasaan Cuniey sendiri. Terkadang faktor umur mempengaruhi pemikiran dan kebolehan berfikir dengan matang sesorang, jadi Cuniey perlu make sure dia betul-berul bersedia sebelum meluahkan perasaan. Jangan takut untuk luahkan perasaan kerana hakikatnya kita cuba meringankan beban diri kita sendiri di samping mencari kata putus untuk masa depan kita sendiri.

Perlu diingat dalam hal sebegini, kematangan seseorang memainkan peranan yang penting. When the time comes you will know.

Aug 9, 2019 | Posted by in Percintaan | 0 comments

Add Your Comment

Your email address will not be published.